Schoenen, schoenen, schoenen

                                          


Hier zijn we weer! Wat een blij weerzien na twee weekjes vakantie!
Gezellig vertellen in de kring, samen spelen in de klas en op de speelplaats, schilderen, kleuren, puzzelen, bouwen,.....wat fijn om weer samen te zijn!


Dinsdag was Yannis jarig! Gelukkige verjaardag lieve Yannis! 

                                                 

Deze week werd onze poppenhoek een schoenenwinkel. Een winkel met heel veel schoenen in alle vormen en maten. Wat leuk om zoveel schoenen te kunnen passen. Natuurlijk moesten we ook naar de kassa om de schoenen te betalen.

We leerden ook een leuk versje. Eentje 'uit de oude doos'.

Koen, maak je mijn schoen
Koen, maak je mijn schoen
Ja, juffrouw, ik zal het dadelijk doen
Koen, maak je hem sterk
Ja, juffrouw, dat is mijn dagelijks werk

Koen, is mijn schoen al klaar
Ja, juffrouw, betaalt u maar
Koen, ik heb geen geld ontvangen…
Wel, dan blijft uw schoen daar hangen

Want op klanten zonder geld
Daar ben ik niet op gesteld
Dag, Koen
Dag, juffrouw zonder schoen


Met dit versje te horen, wouden we ook graag een plekje voor Koen de schoenmaker in onze schoenenwinkel. Zo was het niet alleen schoenen kopen, maar konden we ook onze schoenen laten maken. 

We hadden heel veel schoendozen in onze klas. Zo konden we de hoogste torens bouwen of een muur waar we ons achter konden verstoppen. 
We leerden dat twee schoenen samen een paar vormen. Sokken sorteren, schoenen voor de barbies zoeken, schoenenmemorie, ......

Vrijdag was het nog eens spelletjesnamiddag. Joepie! 

Klik hier voor meer foto's:


Fijn weekend!


 
PS: volgende week is het voorleesweek. Door COVID-19 kunnen we jammer genoeg geen mama's of papa's uitnodigen in de klas. Maar moest je toch zin hebben om eens voor de lezen voor onze bijtjes. Je mag ons altijd een filmpje doorsturen waarin je een verhaaltje voorleest (het maakt niet uit in welke taal).  Filmpje mag je doorsturen naar Hannah@sintjanleuven.be of nancy@sintjanleuven.be
Wij laten de voorleesweek hier al starten:










Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Thema kunst (week 2)

Thema kunst

Thema ijsjes/zomer/...